WARSZTATY RYSUNKU I MALARSTWA dla seniorów

marzec – czerwiec 2017

Spotykamy się w poniedziałki:

I grupa godz. 12 – 13-30

II grupa godz. 13.45 – 15.15

Rozpoczęcie zajęć: 13 marca

 

2_5

Zapraszamy na kolejną edycję warsztatów.

Podstawowym zamierzeniem zajęć jest ćwiczenie studentów – seniorów w rysunku i malarstwie w oparciu o zdobycie podstaw widzenia poprzez wnikliwą i pogłębioną obserwację rzeczywistości.

Celem ćwiczeń, proponowanych studentom – seniorom, jest zaznajomienie z bogactwem technik rysunkowych i malarskich ( które będą w sposób szczególny omawiane przy niektórych ćwiczeniach, zwłaszcza malarskich) oraz abecadłem form, które pozwolą wyrazić bogactwo wewnętrznych przeżyć i emocji oraz uwrażliwić na piękno i jego kontemplację.
TEMATY:

1. Podstawowe problemy związane ze studium martwej natury – rysunek ołówkiem.
2. Waga szkiców w praktyce plastycznej. Szkice koncepcyjne.
3. Różne sposoby wyznaczania proporcji przedmiotów składających się na martwą naturę – rysunek ołówkiem.
4. Konstruowanie martwej natury – walce o różnych przekrojach jako kształty, które można w uproszczeniu sprowadzić do pewnych elementarnych brył geometrycznych.
5. Różne rodzaje kompozycji, definiowanie najważniejszych z nich – rysunek ołówkiem.
6. Linia jako podstawowy element rysunku – rysunek ołówkiem.
7. Linia i plama – rysunek światłocieniowy. Budowanie materii przedmiotów.
8. Kontrasty w rysunku. Rysowanie węglem.
9. Rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze.
10. Lawowanie – pomiędzy rysowaniem a malowaniem.
11. Pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem.
12. Najważniejsze techniki malarskie. Przygotowanie płótna. Malowanie w technice Alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik. Użycie różnych narzędzi malarskich.
13. Studiowanie efektów świetlnych i koloru – jako źródło ruchu.
14. Ekspresja – różnorodność pracy pędzla w kładzeniu farby.
15. Tonacje – relacje temperaturowe pomiędzy martwą naturą a otoczeniem.
16. Właściwości farby – malowanie suchym pędzlem.
17. Faktura malarska – różnicowanie materii.
18. Studium martwej natury jako podsumowanie wszystkich dotychczasowych ćwiczeń.
19. Jakie wydarzenie, spotkanie, miejsce lub ostatnie wspomnienie bardzo mnie poruszyło, wzruszyło bądź wstrząsnęło w rzeczywistości lub we śnie – praca malarska z wyobraźni.
20. Ćwiczenia z portretem i postacią do uzgodnienia z grupą.

10 spotkań po 2 godz.

cena – 160 zł

Podstawą rozpoczęcia warsztatów jest odpowiednia liczba uczestników.

Prowadzenie zajęć i konsultacje:

adiunkt dr Marta Makarczuk (ASP)

www.martamakarczuk.com

dr Marta Makarczuk: W latach 2001-2006 studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2006 roku obroniła dyplom z wyróż­nieniem w pracowni prof. Stanisława Rodziń­skiego oraz aneks rysunkowy w pracowni prof. Jacka Gaja. W 2007 roku praca dyplomowa została nagrodzona medalem przez TPSP w Dworku Jana Matejki w Krakowie. W 2007 roku przyznanie Stypendium Twórczego Miasta Krakowa. W latach 2008-2011 pełniła funkcję asystenta w Pracowni Malarstwa prof. Stanisława Rodziń­skiego na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Obecnie pracuje na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2012 roku nadano jej stopień doktora w dziedzinie sztuki – plastyka, dyscy­plinie artystycznej – sztuki piękne.

Przeczytaj artykuł (kliknij aby powiększyć)

Malują z pasją na emeryturze 1

 

Zapisy:

Śródmiejski Ośrodek Kultury, ul. Mikołajska 2

12 422 19 55, 12 422 08 14 w. 21

monikakozera@lamelli.com.pl

 

 

 

Warsztaty rysunku i malarstwa prowadzone będą również od marca do czerwca 2017

 

Tematy – semestr I (październik – styczeń)

Podstawowe problemy związane ze studium martwej natury – rysunek ołówkiem.

Waga szkiców w praktyce plastycznej. Szkice koncepcyjne.

Różne sposoby wyznaczania proporcji przedmiotów składających się na martwą naturę – rysunek ołówkiem.

Konstruowanie martwej natury – walce o różnych przekrojach jako kształty, które można w uproszczeniu sprowadzić do pewnych elementarnych brył geometrycznych.

Różne rodzaje kompozycji, definiowanie najważniejszych z nich – rysunek ołówkiem.

Linia jako podstawowy element rysunku – rysunek ołówkiem.

Linia i plama – rysunek światłocieniowy. Budowanie materii przedmiotów

Kontrasty w rysunku. Rysowanie węglem.

Rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze.

Lawowanie – pomiędzy rysowaniem a malowaniem.

Pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem.

Najważniejsze techniki malarskie. Malowanie w technice Alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik.

Studiowanie efektów świetlnych i koloru  – jako źródło ruchu.

Ekspresja – różnorodność pracy pędzla w kładzeniu farby.

Tonacje – relacje temperaturowe pomiędzy martwą naturą a otoczeniem.

Właściwości farby – malowanie suchym pędzlem.

Faktura malarska – różnicowanie materii.

Studium martwej natury jako podsumowanie wszystkich dotychczasowych ćwiczeń.

Jakie wydarzenie, spotkanie, miejsce lub ostatnie wspomnienie bardzo mnie poruszyło, wzruszyło bądź wstrząsnęło w rzeczywistości lub we śnie – praca malarska z wyobraźni.

Ćwiczenia z portretem i postacią do uzgodnienia z grupą.

 

Tematy – semestr II (marzec – czerwiec)

Rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze.

Lawowanie – pomiędzy rysowaniem a malowaniem.

Pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem.

Najważniejsze techniki malarskie. Malowanie w technice Alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik.

Studiowanie efektów świetlnych i koloru  – jako źródło ruchu.

Ekspresja – różnorodność pracy pędzla w kładzeniu farby.

Tonacje – relacje temperaturowe pomiędzy martwą naturą a otoczeniem.

Właściwości farby – malowanie suchym pędzlem.

Faktura malarska – różnicowanie materii.

Jakie wydarzenie, spotkanie, miejsce lub ostatnie wspomnienie bardzo mnie poruszyło, wzruszyło bądź wstrząsnęło w rzeczywistości lub we śnie – praca malarska z wyobraźni.