Grześkiewicz & Zawadzki na bis! Recital „Sama sobie napiszę tę rolę”

Grześkiewicz & Zawadzki na bis

Recital „Sama sobie napiszę tę rolę”

KLASYKA POLSKIEJ PIOSENKI LITERACKIEJ

z autorskim bonusem

Agata Grześkiewicz (wokal)
Michał K. Zawadzki (fortepian)

„Świat jest teatrem, aktorami ludzie” — napisał kiedyś William Shakespeare, który ludzką naturę jakże barwnie potrafił odmalować w swych sztukach. Lecz i on nie był do końca świadom tego, jak wyrafinowaną aktorką tego teatru potrafi (musi?) być kobieta; jak wdzięcznie zmienia maski, jak starannie ukryć pod nimi potrafi (musi?) prawdziwą, kruchą siebie…

13130957_639081832908904_3129075009326802445_o

Recital ten jest swego rodzaju przewodnikiem po zakamarkach kobiecej duszy. Opowieścią, która chciałaby być obiektywna, dlatego „pisana” jest zarówno z pespektywy kobiecej (m.in. A. Osiecka, A. Achmatowa, M. Czapińska, A. Kitschman), jak i męskiej (m.in. W. Młynarski, B. Maj, J. Kaczmarski, W. Dymny, W. Shakespeare).

Perspektywy te łączy na scenie w swej filigranowej postaci Agata Grześkiewicz, która umie wydobyć z ofiarowanych jej tekstów rozległy diapazon emocji. A niemało ich, gdy śpiewa się o kobiecych snach i marzeniach, mężczyznach i miłościach… Jest też w tym recitalu coś osobistego — wszak artystka „sama sobie napisała tę rolę”, a przecież granica między teatrem i życiem bywa zaskakująco cienka…

13087703_639081766242244_5705190661077905687_n

Nad stroną muzyczną koncertu czuwa znakomity pianista Michał K. Zawadzki, który — dzięki swej pasji, zaangażowaniu i świeżym aranżacjom — ofiarowuje tym, czasem nieco już przykurzonym utworom, całkiem nowe sceniczne życie.

Artyści zaprezentują też kilka utworów z autorską muzyką Michała K. Zawadzkiego z programu “Pejzaże moje”, który został bardzo dobrze przyjęty przez krakowską publiczność Piwnicy pod Baranami.

Bilety: 20 zł (w przedsprzedaży); 30 zł (w dniu koncertu)
do nabycia w Śródmiejskim Ośrodku Kultury, ul. Mikołajska 2 lub elektronicznie: bserwatka@lamelli.com.pl; na godzinę przed koncertem w Piwnicy pod Baranami.
Miejsce: Piwnica pod Baranami, Rynek Główny 27
Organizator: Śródmiejski Ośrodek Kultury w Krakowie, “Namuz(yk)owywanie Poezji”

AGATA GRZEŚKIEWICZ
Urodzona w Olsztynie w 1992 roku, wychowała się w Lidzbarku Welskim koło Działdowa. Absolwentka szkoły muzycznej I st. w Brodnicy w klasie fortepianu. Obecnie mieszka w Olsztynie. Absolwentka kierunków: Dietetyka na Wydziale Nauk Medycznych oraz Prawo kanoniczne na Wydziale Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Stale funkcjonuje na wysokich obrotach, nie zwalnia, mało śpi. Kiedy tylko może czyta — dużo więcej niż podręczniki akademickie, zdecydowanie więcej niż „statystyczny Polak”. Uczestniczka programów telewizyjnych „Szansa na sukces” (2010) oraz „Bitwa na głosy” (2012).

Laureatka wielu festiwali i przeglądów piosenki literackiej, m.in.:
– wyróżnienie w finale XV edycji Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie,
– III miejsce XL Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie,
– II miejsce na V Festiwalu Piosenki Literackiej im. Łucji Prus „W żółtych płomieniach liści” w Białymstoku,
– II miejsce na 50. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie,
–  I miejsce XVII Ogólnopolskiej Giełdy Piosenki Poetyckiej „Wieczorne Nastroje” w Kwidzynie,
– I miejsce na XI Festiwalu Piosenki Poetyckiej im. Jacka Kaczmarskiego „Nadzieja” w Kołobrzegu,
– Nagroda Główna Prezydenta Miasta Torunia im. Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego V Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu,
– Grand Prix XII Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Aktorskiej „Reflektor” w Koszalinie.

Jako solistka ma na swoim koncie współpracę m.in. z:
Romanem Kołakowskim — reżyserem spektakli poetyckich i autorem muzyki do tekstów Edwarda Stachury („Fabula Rasa” — Teatr Baj Pomorski w Toruniu oraz „Stachura. Święte wędrowanie” — Teatr im. Wandy Siemiaszkowej w Rzeszowie, Teatr Baj Pomorski w Toruniu, spektakl Teatru Piosenki „Na rogu świata i nieskończoności”),
Bogusławem Sobczukiem — reżyserem spektakli muzycznych („W czasie tej jednej piosenki…” — 47. SFP w Krakowie oraz „Piosenka aktorska… i inne demony” — 35. PPA we Wrocławiu oraz 50. SFP w Krakowie),
Tadeuszem Wicherkiem i Zamojską Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego (spektakl muzyczny na podstawie piosenek Marka Grechuty i Jana Kantego Pawluśkiewicza z musicalu „Szalona lokomotywa”),
Jerzym Satanowskim i Janem Poprawą (liczne spektakle i projekty).

MICHAŁ ZAWADZKI
Pianista, kompozytor piosenek, okazjonalnie aranżer. Rodowity Płocczanin od lat romansujący ze stolicą. Absolwent PSM I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku w klasie fortepianu oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w specjalności Teoria Muzyki, a także Podyplomowych Studiów Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Przygodę z tzw. piosenką artystyczną rozpoczął w drugiej połowie 2006 roku (pierwsze kompozycje do tekstów Karoliny Słyk, z którą utworzył duet autorsko-kompozytorski). Akompaniował młodym wykonawcom z całego kraju, w ramach m.in. Studenckiego Festiwalu Piosenki (2007, 2009–12), Ogólnopolskiego Turnieju Śpiewających Poezję „Łaźnia” (2009, 2011, 2012), Festiwalu Piosenki Artystycznej „Poetycka Dolina” (2009–12), konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej”, podczas którego, swym akompaniamentem i aranżacjami, pomógł dostać się do etapu finałowego aż sześciorgu uczestnikom (2010–12, 2014). Oprócz tego, na swoim koncie ma współpracę m.in. z: Jerzym Satanowskim, Bogusławem Sobczukiem, Mirosławem Czyżykiewiczem, Jackiem Bończykiem, Krzesimirem Dębskim, Maciejem Wojtyszką, Marcinem Partyką, Jackiem Kitą, Sebastianem Wypychem, Grzechem Piotrowskim.

W latach 2009–2014 pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Obecnie wykładowca Społecznej Akademii Nauk oraz akompaniator w Akademii Teatralnej w Warszawie. Współpracuje z Agatą Grześkiewicz, śpiewającym aktorem Mateuszem Bierytem (recital „Od B do Z…czyli subiektywny elementarz piosenki”), aktorką scen musicalowych Agatą Gałach (recitale „Kofeina”, „Nieprzerwana lekcja muzyki”), pieśniarką Joanną Lewandowską (m.in. projekt „Mężczyźni mojego życia — Marek G. z Krakowa”), warszawskimi teatrami ROMA i Capitol oraz Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Od 2011 roku kierownik muzyczny Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Woka-listów „Debiuty” we Wrocławiu. Sukcesywnie powiększa swoją kolekcję płyt (szczególnie ceni polski jazz i piosenkę artystyczną). Bywa połączeniem szperacza i stratega — wynajduje mało znane lub zapomniane utwory, by następnie dopasować je do znanych sobie wykonawców. Lubi twórcze, odważne i oryginalne podejście do interpretacji. Każdy pobyt na scenie to dla niego małe misterium, podczas którego stara się dać z siebie możliwie najwięcej, a swym zachowaniem i grą odcisnąć swoiste piętno na każdym wykonywanym utworze. Wciąż pracuje nad swoim własnym, rozpoznawalnym stylem.